Σελίδα εκπαιδευτικού

Λίγα λόγια περί της  εκπαίδευσης για τη βιώσιμη ανάπτυξη:

Στοχεύει σε 3 τομείς ή αλλιώς τα 3 H (head-hands-heart). Από αυτό γίνεται άμεσα αντιληπτό πως ο προσανατολισμός της είναι παιδοκεντρικός καθώς στρέφεται στο ενδιαφέρον του μαθητή.


Άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά της είναι:

-Η ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
-Η μάθηση σε αυθεντικό περιβάλλον
-Ο προσανατολισμός στο μέλλον
-Η Διεπιστημονικότητα
-Η Διαθεματικότητα
-Η εποικοδομητική μάθηση 
-Η ανάπτυξη συνδέσμων με την τοπική κοινωνία
-Πλαισιωμένη μάθηση=> Στο πεδίο

-Συνδέεται με ολιστικές προσεγγίσεις.


Λίγα λόγια από εμάς...

Το θέμα μας "Ωφέλιμα έντομα: Όλοι μαζί στην εκστρατεία της μέλισσας", επιλέχθηκε με σκοπό την ενημέρωση-απόκτηση γνώσεων, ευαισθητοποίηση των παιδιών και κατ΄επέκταση την απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης.


Αναλυτικότερα, μπορεί όλοι να βλέπουμε γύρω μας περιβαλλοντικά προβλήματα, όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος κλπ, αλλά καμία φορά αγνοούμε περιβαλλοντικά θέματα τα οποία δεν είναι άμεσα εμφανή στον άνθρωπο. Αυτά επηρεάζουν και εμάς τους ίδιους και τα ζώα. Στο θέμα μας, για παράδειγμα, τα φυτοφάρμακα (έμμεση επίδραση) επηρεάζουν τη ζωή των μελισσών, αλλά και τη δική μας. Τα παιδιά, αλλά και όλοι γενικότερα πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε απέναντι στα προβλήματα του περιβάλλοντος. 


Έτσι, μας φάνηκε σαν πρόκληση το να ασχοληθούμε με ένα σχετικά άγνωστο θέμα και να μάθουμε για τα τόσα οφέλη της μέλισσας και τους κινδύνους που διατρέχει η κοινωνία της. Πιστεύουμε ότι και τα παιδιά δε θα είχαν παρατηρήσει και προσέξει ποτέ αυτήν την κοινωνία ή ακόμα κι αν την είχαν παρατηρήσει δε θα την είχαν εξετάσει σε βάθος. Γι αυτό θεωρήσαμε ότι μέσω αυτού θα έρθουν τα παιδιά πιο κοντά στη φύση, εκτιμώντας την και αποκτώντας περιβαλλοντική συνείδηση.



Γενικοί Σκοποί

¢Ευαισθητοποίηση των παιδιών για το περιβάλλον και απόκτηση περιβαλλοντικής συνείδησης
¢Η απόκτηση κριτικής σκέψης απέναντι σε ζητήματα που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης
¢Η απόκτηση γνώσεων για το βίο της μέλισσας
¢Η ανάπτυξη δεξιοτήτων και ικανοτήτων με την άμεση ενασχόλησή τους με δημιουργικές και κατασκευαστικές δραστηριότητες
¢Κινητοποίηση των παιδιών με την άμεση δράση αυτών στο περιβάλλον



Στόχοι

Να μάθουν τα παιδιά:
1)τα σημαντικότερα είδη τις μέλισσας και τους ρόλους της,

2)τη διαδικασία αναπαραγωγής της βασίλισσας,

3)για τη συλλογή μελιού και δημιουργία κυψελών,

4)τη χρησιμότητα των μελισσών στην αναπαραγωγή των φυτών- επικονίαση- και τα φυτά τα οποία είναι πιο χρήσιμα για την επικονίαση,

5)την ιστορία και τη χρησιμότητα του μελιού από την αρχαιότητα έως σήμερα,

6)τα κριτήρια βάση των οποίων μια περιοχή κρίνεται κατάλληλη για τη μελισσοκομία,

7)τις απειλές των μελισσών και τις ασθένειες που προκαλούν στη μέλισσα,

8) τα συστατικά του μελιού και αν και πως χρησιμοποιείται το μέλι (διατροφικές συνήθειες, κοσμετολογία κλπ), και


9)τον μοναδικό τρόπο επικοινωνίας των μελισσών.


Λίγα λόγια για την ιστοεξερεύνση

Ένα webquest αποτελεί μία δραστηριότητα κατευθυνόμενης διερεύνησης
κατά την οποία οι μαθητές αναλαμβάνουν να λύσουν ένα πρόβλημα, αξιοποιώντας το διαδίκτυο ως βασική πηγή πληροφορίας, αλλά συχνά όχι μοναδική.



Δεξιότητες που αναπτύσσονται μέσα από ένα webquest:
  • Παροχή κινήτρων
  • Συνεργατική μάθηση
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης
  • Σύνδεση με άλλη γνώση
  • Παιδαγωγικές αρχές


Λίγα λόγια για τη μέθοδο project 

¢Η γνώση και η διαδικασία μάθησης στηρίζονται στον πειραματισμό και την ανακάλυψη. 


¢Οι μαθησιακοί στόχοι έχουν αντίκρισμα στον πραγματικό κόσμο.


¢ Η γνώση ενιαιοποιείται και γίνεται προσέγγιση διαθεματικά 

¢Οι δράσεις που αναπτύσσονται βασίζονται στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες των παιδιών, τα οποία ανακαλύπτουν τη γνώση μέσα από ατομικές και ομαδικές αναζητήσεις και βιώνουν την επιτυχία μέσα από τη συλλογική προσπάθεια.

¢ Οι διερευνήσεις των θεμάτων προσφέρουν τη δυνατότητα στα παιδιά να αντιληφθούν τους τρόπους με τους οποίους τα μέλη μιας κοινότητας αλληλοεξαρτώνται και να προσεγγίσουν τη διαφορετικότητα ως στοιχείο της κοινωνίας.

¢ Η συνεργατική διαδικασία δίνει ευκαιρίες στα παιδιά να παίρνουν πρωτοβουλίες, τονώνοντας το αυτοσυναίσθημά τους.



Πιο συγκεκριμένα με τη μέθοδο αυτή, τα παιδιά :


¢ ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν τις δεξιότητές τους με δραστηριότητες που έχουν σκοπό τη βελτίωση της κατανόησης του κόσμου που ζουν
¢έχουν ενεργό συμμετοχή των μελών της ομάδας.
¢παρεμβαίνουν δημιουργικά στη μάθηση και να εργάζονται με βάση σχεδιασμούς για τους οποίους παίρνουν θέση
¢αναζητούν, κατανοούν και εφαρμόζουν τις γνώσεις τους καθώς εμπλέκονται σε κοινωνικά ζητήματα



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου