Διαδικασία

Οι δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί η 1η ομάδα είναι οι εξής:

   1) Η μέλισσα για την εκστρατεία της χρειάζεται συμπαράσταση από μέλισσες άλλων φυλών. Όμως δεν ξέρει  που ζούνε οι φίλες της. Εμείς μπορούμε να τη βοηθήσουμε!! Επισκεφθείτε την παρακάτω ιστοσελίδα για να γνωρίσετε και εσείς τις φυλές-είδη της μέλισσας. Έπειτα με τη χρήση του συνδέσμουhttp://www.arcgis.com/home/ σημειώστε τις ονομασίες αυτών πάνω στο διαδραστικό χάρτη, αποθηκεύστε τον και, τέλος, κοινοποιήστε τον.

http://beesociety.weebly.com/epsilon943deltaeta-muepsilonlambdaiotasigmasigma974nu.html


2)Η Μέγια θέλει πάρα πολύ να  διηγηθεί και στους άλλους ανθρώπους, που πρόκειται να τη βοηθήσουν στην εκστρατεία, την ιστορία της ώστε να γνωριστούν καλύτερα. Είναι, όμως, πολύ απασχολημένη, καθώς ως εργάτρια έχει πολύ δουλειά στη κυψέλη της. Σας αναθέτει, αφού γνωρίσετε την ιστορία της και τη ζωή της, να γράψετε το προσωπικό ημερολόγιο μιας εργάτριας. Επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες για βοήθεια!!!!!!

http://www.meliforos.com/ergatria-melissa/


http://madeincreta.gr/el/article/%CE%BA%CE%B9-%CF%8C%CE%BC%CF%89%CF%82-%CE%BF-%CE%BA%CE%B7%CF%86%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%82

http://www.honeymell.com/%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CF%8D%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82/25-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BC%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8E%CE%BD

     
     3)Στο σχολείο σας, όπως και σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας, ήρθε ένα e-mail: 

   Έκκληση βοήθειας!!! Στην Αμοργό τον τελευταίο μήνα έχει παρατηρηθεί από τους γεωργούς μείωση του πληθυσμού των λουλουδιών. Όλοι έχουν βυθιστεί σε μεγάλο προβληματισμό καθώς δεν μπορούν να καταλάβουν γιατί έχει γίνει αυτό!!!Χρειαζόμαστε τη βοήθειά σας!!!

Επειδή ασχολείστε αυτήν την περίοδο με αυτό το θέμα είναι σίγουρο ότι μπορείτε να βοηθήσετε. Καλείστε να δημιουργήσετε ένα ενημερωτικό σποτ στο οποίο να αναφέρετε τις παρεμβάσεις του ανθρώπου για τη μείωση του πληθυσμού των φυτών. Μέσα από το σποτ αυτό φροντίστε να φαίνεται ο ρόλος-λειτουργία της μέλισσας στην αναπαραγωγή των φυτών και πώς επηρεάζεται από αυτές τις παρεμβάσεις. Για να γίνει κατανοητό αυτό, συμπεριλάβετε στο σποτ τις παρακάτω θεματικές και ό, τι άλλο εσείς θεωρείτε απαραίτητο:
Τί είναι η επικονίαση, ποια είδη επικονίασης υπάρχουν, τί προσελκύει τις μέλισσες, κλπ.
Σε όλη την έρευνά σας θα σας βοηθήσουν οι παρακάτω ιστοσελίδες:





4) Η δουλειά του μελισσοκόμου δεν είναι απλή υπόθεση. Υπάρχουν κριτήρια τα οποία κάνουν μια περιοχή κατάλληλη ή μη για να ζήσει και να παράξει μέλι ένα μελίσσι.
Με την ομάδα σας θέλετε να πάρετε το πρώτο σας μελίσσι...και πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί!!!
Διαλέξτε μία περιοχή της Ελλάδας όπου θα θέλατε να βάλετε το πρώτο σας μελίσσι κατά τους ανοιξιάτικους μήνες. Να λάβετε υπόψη σας το κλίμα της περιοχής και τη μορφολογία της .Αναφέρετε σε ποια φυτά και δέντρα κοντά θα τοποθετήσετε το μελίσσι σας έτσι ώστε να μπορέσουν οι μέλισσες να τραφούν και να ξεκινήσουν τη διαδικασία παραγωγής μελιού.


Από εδώ μπορείτε αν δείτε αναλυτικά το κλίμα όποιας περιοχής επιλέξετε:

http://www.hnms.gr/hnms/greek/climatology/climatology_html

Εδώ μπορείτε να βρείτε τις ανθοφορίες σε πολλά μέρη της Ελλάδας:


Αφού τώρα μάθατε ποια είναι τα μελισσοκομικά φυτά θα ήταν μια ωραία ιδέα να κάναμε μία βόλτα στη γειτονιά μας και στη γύρω περιοχή για να μαζέψουμε φύλλα δέντρων ή άνθη τα οποία προσελκύουν μέλισσες. Έπειτα θα τα φέρουμε  στην τάξη μας και θα φτιάξουμε ένα φυτολόγιο τάξης.
Ύστερα φτιάχνουμε ένα wiki μελισσοκομικών φυτών στο οποίο θα έχουν πρόσβασή και άλλα σχολεία .


5) Το μέλι υπήρχε πριν  από το ανθρώπινο είδος!!! Σε διάφορες εποχές έχει χρησιμοποιηθεί για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Αφού διαβάσετε τους παρακάτω συνδέσμους και πάρετε τις απαραίτητες πληροφορίες για τις εποχές και πώς χρησιμοποιούνταν το μέλι σε καθεμία από αυτές σχεδιάστε ένα θεατρικό δρώμενο στο οποίο θα γίνεται φανερή η χρήση του μελιού (ως τροφή, ως θεραπευτική αγωγή κλπ).
Προσοχή στις συνθήκες και καταστάσεις της συγκεκριμένης εποχής.
Πχ. Στην προϊστορία ο άνθρωπος είναι κυνηγός της τροφής του.

Το δρώμενο θα γίνει σε συμμετοχή με την Ομάδα 2. Κάθε ομάδα θα διαλέξει από 2 εποχές, οι οποίες θα πρέπει να αναπαρασταθούν τοποθετημένες χρονολογικά, ώστε να φαίνεται η εκτίμηση του μελιού σε κάθε εποχή.






Οι δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί η 2η ομάδα είναι οι εξής:

1)Η μέλισσά μας, για να οργανώσει σωστά την εκστρατεία της  και να κατανείμει σωστά τις αρμοδιότητες, χρειάζεται τη βοήθειά σας έτσι ώστε να μάθει ακριβώς το ρόλο κάθε φίλης της στην κυψέλη.
Επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες και καταγράψτε τους ρόλους της μέλισσας και τις αρμοδιότητες του κάθε ρόλου.
Ύστερα σχεδιάστε ένα κόμικ μέσα από το οποίο θα φαίνεται η προσφορά κάθε μέλισσας στη κυψέλη ανάλογα με το ρόλο της.




2) Πώς γίνεται να υπάρξει εκστρατεία αν δε γνωρίσουμε τη ζωή της μέλισσας από την αρχή μέχρι τη στιγμή που θα επιλεχθεί να γίνει είτε εργάτρια, είτε κηφήνας είτε βασίλισσα; Με τη βοήθεια των παρακάτω ιστοσελίδων και με τη χρήση power-point φροντίστε να αναφέρετε λεπτομερώς τα στάδια ανάπτυξης μιας μέλισσας, έτσι ώστε να είστε ενήμεροι:



3) Στο ενημερωτικό φυλλάδιο που θα διανέμετε στην εκστρατεία σας θα συμπεριλάβετε ένα άρθρο με τίτλο: "Πώς φτάνει το μέλι στο τραπέζι μας;''
Αφού παρακολουθήσετε το παρακάτω βίντεο, μελετήστε τις εικόνες και διαβάστε το άρθρο συντάξτε το άρθρο σας έτσι ώστε να ενημερώσετε τους ανθρώπους μέσω αυτού για τα στάδια συλλογής του μελιού καθώς και για τις συνθήκες (π.χ καιρός) που επιτρέπουν την περισσότερη ή λιγότερη ποσότητα έκκρισης του νέκταρος.







4) Η δουλειά του μελισσοκόμου δεν είναι απλή υπόθεση. Υπάρχουν κριτήρια τα οποία κάνουν μια περιοχή κατάλληλη ή μη για να ζήσει και να παράξει μέλι ένα μελίσσι.
Με την ομάδα σας θέλετε να πάρετε το πρώτο σας μελίσσι...και πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί!!!
Διαλέξτε μία περιοχή της Ελλάδας όπου θα θέλατε να βάλετε το πρώτο σας μελίσσι κατά  τους φθινοπωρινούς μήνες. Να λάβετε υπόψη σας το κλίμα της περιοχής και τη μορφολογία της. Αναφέρετε σε ποιά φυτά και δέντρα κοντά θα τοποθετήσετε το μελίσσι σας έτσι ώστε να μπορέσουν οι μέλισσες να τραφούν και να ξεκινήσουν τη διαδικασία παραγωγής μελιού.


Από εδώ μπορείτε αν δείτε αναλυτικά το κλίμα όποιας περιοχής επιλέξετε:

http://www.hnms.gr/hnms/greek/climatology/climatology_html

Εδώ μπορείτε να βρείτε τις ανθοφορίες σε πολλά μέρη της Ελλάδας:


Αφού τώρα μάθατε ποια είναι τα μελισσοκομικά φυτά θα ήταν μια ωραία ιδέα να κάναμε μία βόλτα στη γειτονιά μας και στη γύρω περιοχή για να μαζέψουμε φύλλα δέντρων ή άνθη τα οποία προσελκύουν μέλισσες. Έπειτα θα τα φέρουμε  στην τάξη μας και θα φτιάξουμε ένα φυτολόγιο τάξης .
Ύστερα φτιάχνουμε ένα wiki μελισσοκομικών φυτών στο οποίο θα έχουν πρόσβασή και άλλα σχολεία .


5) Το μέλι υπήρχε πριν  από το ανθρώπινο είδος!!! Σε διάφορες εποχές έχει χρησιμοποιηθεί για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Αφού διαβάσετε τους παρακάτω συνδέσμους και πάρετε τις απαραίτητες πληροφορίες για τις εποχές και πώς χρησιμοποιούνταν το μέλι σε καθεμία από αυτές σχεδιάστε ένα θεατρικό δρώμενο στο οποίο θα γίνεται φανερή η χρήση του μελιού (ως τροφή, ως θεραπευτική αγωγή κλπ)
Προσοχή στις συνθήκες και καταστάσεις της συγκεκριμένης εποχής.
Πχ. Στην προϊστορία ο άνθρωπος είναι κυνηγός της τροφής του.

Το δρώμενο θα γίνει σε συμμετοχή με την Ομάδα 1. Κάθε ομάδα θα διαλέξει από 2 εποχές, οι οποίες θα πρέπει να αναπαρασταθούν τοποθετημένες χρονολογικά, ώστε να φαίνεται η εκτίμηση του μελιού σε κάθε εποχή.





Οι δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί η 3η ομάδα είναι οι εξής:

1)Στις μέλισσες δεν αρέσουν να σπαταλούν άσκοπα χρόνο και κόπο!!Για το λόγο αυτό έχουν αναπτύξει μία έξυπνη  τεχνική όσο αναφορά το σπίτι τους και το χώρο εργασίας τους.
Διαβάστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να ανακαλύψετε το υλικό από το οποίο οι μέλισσες φτιάχνουν τα σπίτια τους αλλά και τη διαδικασία παραγωγής αυτού του υλικού.
Σκεφτείτε τώρα ότι είστε μία μέλισσα και θέλετε να χτίσετε σπίτια με τον πιο αποδοτικό (μεγαλύτερης  χωρητικότητας) και οικονομικό τρόπο (χρήση λιγότερου κεριού).
Πειραματιστείτε με τα παρακάτω σχήματα. Κάντε χρήση μαθηματικών τύπων (εμβαδόν) ώστε να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.


Αφού έχετε κατασταλάξει στον πιο αποδοτικό και οικονομικό τρόπο δημιουργίας κυψελών επισκεφθείτε τους παρακάτω συνδέσμους για να επαληθεύσετε τις απαντήσεις σας.




2) Οι άνθρωποι με τον τρόπο τους σκότωσαν πολλές φίλες της Μέγιας. Η Μέγια και όσες μέλισσες απέμειναν πρέπει να βρουν άλλη κατοικία. Όμως είναι ιδιαίτερα στεναχωρημένη, διότι πέθανε μία από τις πιο σημαντικές φίλες της, η βασίλισσα, η οποία είναι η μοναδική που θα τις χάριζε νέες φίλες. Η Μέγια επιθυμεί να δείξει στους ανθρώπους την ιστορία αυτής της σημαντικής φίλης της, της βασίλισσας. Είναι όμως τόσο στεναχωρημένη και τρομαγμένη από τους ανθρώπου που τις σκότωσαν, που δεν έχει λόγια το πως να το κάνει. Αυτό που σας ζητά σαν χάρη είναι να γράψετε ένα άρθρο για την εφημερίδα της περιοχής σας που θα αφηγείται λεπτομερώς τα πάντα γύρω από τη ζωή μιας βασίλισσας. Για βοήθεια μπορείτε να επισκεφθείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες:





3) Τώρα γίνεστε ερευνητές !! Θέλετε να κάνετε μία έρευνα για να βγάλετε κάποια δεδομένα σχετικά με τη χρήση του μελιού στην καθημερινή διατροφή των υπόλοιπων μελών της σχολικής κοινότητας.
Με την ομάδα σας και σε συνεργασία με την ομάδα 4 δημιουργείστε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα το μοιράσετε σε δασκάλους και γονείς.
Συγκρίνεται τα αποτελέσματά σας με αυτά της ομάδας 4 και βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο διαφορετικές ηλικιακές κοινότητες.
Αφού συλλέξετε τα αποτελέσματά σας παρουσιάστε τα στην υπόλοιπη τάξη και βγάλτε κάποια συμπεράσματα για το πόσο χρησιμοποιείται το μέλι στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Οι άξονες του ερωτηματολογίου λόγου χάρη μπορεί να είναι οι εξής:
Η χρήση του μελιού ως τροφή κατά τη διάρκεια της ημέρας (πρωί, μεσημέρι, βράδυ κλπ).
Παράγωγα μελιού και χρήση αυτών καθημερινά.
Μέλι και συνταγές.
Τι τρώτε κάθε πρωί;
Οι γονείς σας χρησιμοποιούν στις σπιτικές συνταγές μέλι;
Μέλι ή ζάχαρη;
Με τους παραπάνω άξονες (και πιθανόν με άλλους δικούς σας) σκεφθείτε τα ανάλογα ερωτήματα τα οποία θα σας βοηθήσουν στην έρευνά σας.


4) Για την εκστρατεία μας είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζει ο κόσμος γύρω μας από τί απειλούνται οι μέλισσες.
Οι απειλές των μελισσών είναι αρκετές και αποτελούν μία πραγματική κατάσταση. Έφτασε η ώρα να μελετήσετε αυτήν την κατάσταση και αν προτείνετε λύσεις.

Διαβάζοντας τα παρακάτω άρθρα εντοπίστε τις απειλές των μελισσών και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτών. Στη συνέχεια,συζητήστε με την ομάδα σας με ποιον τρόπο θα μπορούσατε να αντιμετωπίσετε αυτό το πρόβλημα δηλαδή τις απειλές των μελισσών.


Για παράδειγμα, θα μπορούσατε να δημιουργήσετε με την ομάδα σας μια δημιουργική και ελκυστική αφίσα, η οποία θα τοιχοκολληθεί στο σχολείο και σε άλλη σημεία της γειτονιάς, που θα ενημερώνει και θα ευαισθητοποιήσει τους πολίτες για τα παραπάνω.






5) Ετοιμαστείτε για λίγη δημοσιότητα!!!
Η ομάδα σας , θα λάβει μέρος σε μία δημοφιλή εκπομπή της τηλεόρασης .Διαλέξτε έναν από τους παρακάτω ρόλους : Δημοσιογράφος,  Παραγωγοί μελιού, Κοινό.
Επιλέξτε δύο, ή και περισσότερα είδη μελιού από την ιστοσελίδα που σας δίνεται.
Φανταστείτε ότι εσείς οι  παραγωγοί του μελιού είστε καλεσμένοι στην εκπομπή: Όλα για την υγεία
και πρέπει να προετοιμαστείτε κατάλληλα όχι μόνο  να απαντήσετε στις ερωτήσεις του/της δημοσιογράφου και του κοινού αλλά και να προβάλλετε τα θετικά της ποικιλίας του μελιού σας.
Προσέξτε !!! Και εσείς δημοσιογράφοι και θεατές πρέπει να προετοιμαστείτε κατάλληλα φτιάχνοντας ερωτήσεις για να μάθετε περισσότερα για τα δύο είδη μελιού.
Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι να στήσετε μία τηλεοπτική εκπομπή την οποία θα την παρουσιάσετε στην υπόλοιπη τάξη.







Οι δραστηριότητες με τις οποίες θα ασχοληθεί η 4η ομάδα είναι οι εξής:

1) Η φίλη μας η Μέγια είπε πως για τον αγώνα μας χρειαζόμαστε τη στήριξη και άλλων ανθρώπων. Μας εξηγεί, λοιπόν, πως για να κατανοήσουν οι άνθρωποι την αξία και την εργαστικότητα των μελισσών είναι απαραίτητο να μάθουμε και να τους δείξουμε τη σκληρή εργασία αυτών μέσα από την οποία έχουμε στα χέρια μας το λαχταριστό μέλι!!! Αφού επισκεφτείτε τις παρακάτω ιστοσελίδες καταγράψτε με την ομάδα σας τα στάδια συλλογής του μελιού. Ύστερα με ένα δημιουργικό και ευφάναταστο τρόπο δημιουργήστε το δικό σας κολλάζ με εικόνες, ζωγραφιές και ότι άλλος εσείς θέλετε όπου θα αναγράφονται κατανοητά τα στάδια εργασίας μίας μέλισσας.






2) Και εκεί που ακούμε τις ιστορίες της Μέγιας και της παρέας της ακούστηκε μία αντρική φωνή από την κυψέλη που έλεγε: Βοήθεια, βοήθεια! Πεινάω.
Έτσι ξαφνικά έφυγε. Γιατί άραγε; Μπορείτε να αναρωτηθείτε; Ποιος μπορεί να είναι αυτός ο <<άντρας>> μέσα στην κυψέλη και γιατί πεινάει;
Με χρήση του movie maker κάντε την ιστορία αυτού του άγνωστου κυρίου.
Χρησιμοποιείστε τις παρακάτω ιστοσελίδες εάν θέλετε για περαιτέρω βοήθεια:




3) Τώρα γίνεστε ερευνητές πεδίου!! Θέλετε να κάνετε μία έρευνα για να βγάλετε κάποια δεδομένα σχετικά με τη χρήση του μελιού στην καθημερινή διατροφή των υπόλοιπων μελών της σχολικής κοινότητας.
Με την ομάδα σας και σε συνεργασία με την ομάδα 4 δημιουργείστε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα το μοιράσετε σε φίλους, συμμαθητές, συγγενείς (συνομίληκούς σας).
Συγκρίνεται τα αποτελέσματά σας με αυτά της ομάδας 4 και βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στις δύο διαφορετικές ηλικιακές κοινότητες.
Αφού συλλέξετε τα αποτελέσματά σας παρουσιάστε τα στην υπόλοιπη τάξη και βγάλτε κάποια συμπεράσματα για το πόσο χρησιμοποιείται το μέλι στην καθημερινότητα των ανθρώπων.

Οι άξονες του ερωτημστολογίου λόγου χάρη μπορεί να είναι οι εξής:
Η χρήση του μελιού ως τροφή κατά τη διάρκεια της ημέρας (πρωί, μεσημέρι, βράδυ κλπ).
Παράγωγα μελιού και χρήση αυτών καθημερινά.
Μέλι και συνταγές.
Τι τρώτε κάθε πρωί;
Οι γονείς σας χρησιμοποιούν στις σπιτικές συνταγές μέλι;
Μέλι ή ζάχαρη;
Με τους παραπάνω άξονες (και πιθανόν με άλλους δικούς σας) σκεφθείτε τα ανάλογα ερωτήματα τα οποία θα σας βοηθήσουν στην έρευνά σας. Τώρα γίνεστε ερευνητές πεδίου!! Θέλετε να κάνετε μία έρευνα για να βγάλετε κάποια δεδομένα σχετικά με τη χρήση του μελιού στην καθημερινή διατροφή των υπόλοιπων μελών της σχολικής κοινότητας.


4) Ήρθε η στιγμή να βάλετε και σεις λίγο το χεράκι σας και να προσφέρετε βοήθεια σε δύο πολύ ευσυνείδητους γεωργούς που παρατήρησαν ότι κάτι δεν πάει καλά με τα φυτά τους. Έχουν εντοπίσει και οι δύο το πρόβλημα. Ο κ. Νίκος πρέπει να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει έντομα και ζωύφια που του καταστρέφουν τα φυτά και ο κ. Γιάννης τους μύκητες.
Δίπλα στα χωράφια και των δύο υπάρχουν μελίσσια. Οι ίδιοι ως συνειδητοποιημένοι και ευαισθητοποιημένοι πολίτες δε θέλουν να βλάψουν τις μέλισσες και θέλουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα με ένα διαφορετικό τρόπο εκτός των εντομοκτόνων και χημικών φυτοφαρμάκων.
Με την ομάδα σας διαβάστε τον παρακάτω σύνδεσμο και φτιάξτε με σπιτικά και καθημερινά υλικά φυσικά εντομοκτόνα και φυτοφάρμακα τα οποία θα τα δώσετε στους γεωργούς.


5) Ο Γουίνι έχει πολύ εξασθενημένο οργανισμό και παρατήρησε ότι οι διατροφικές του συνήθειες δεν είναι καλές. Είναι ανένδοτος στο να πάρει φάρμακα. Έτσι, απευθύνθηκε σε ένα διατροφολόγο ώστε να του δώσει συμβουλές για το πώς πρέπει να τρέφεται σωστά και υγιεινά. Ο διατροφολόγος τον ρώτησε τί προτιμάει να τρώει για να προσαρμόσει τη διατροφή του στα δικά του γούστα. Μία από τις απαντήσεις του ήταν προφανώς το μέλι!!! Οι εξετάσεις του γνωστού μας Γουίνι, λοιπόν, έδειξαν ότι έχει αυξημένη αρτηριακή, έλλειψη βιταμινών, αναιμία, έλλειψη σιδήρου κλπ.
Μπορείτε να φανταστείτε την περίσταση και να την αναπαραστήσετε με όποιον τρόπο επιθυμείτε (βίντεο, ηχογράφηση, θέατρο κλπ); Τί φαντάζεστε ότι έλεγε ο διατροφολόγος στο Γουίνι και ποιες οι συμβουλές του; Πότε πρέπει να το χρησιμοποιεί, γιατί πρέπει να το χρησιμοποιεί, σε τί ποσότητες, με τί να το συνδυάζει κλπ;
Διαβάστε τα παρακάτω άρθρα ώστε να γνωρίσετε τα προϊόντα που παράγονται από το μέλι και πώς αυτά μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στην καθημερινότητά μας.





tumblr bees pooh winnie





















ΚΟΙΝΕΣ-ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

     1)Τώρα ήρθε η ώρα να δούμε όλα αυτά που έχουμε μάθει μέσα από την παράθεση και αντιπαράθεση επιχειρημάτων, κάνοντας ένα debade. Η κάθε ομάδα θα πρέπει να επιχειρηματολογεί και να υποστηρίζει τη θέση της, αφού έχει διαβάσει και έχει ενημερωθεί από τους συνδέσμους που δίνονται.

    Η πρώτη ομάδα θα είναι οι μελισσοκόμοι και η δεύτερη οι πωλητές φυτοφαρμάκων. επιπλέον, χρειάζεται μία ομάδα, η οποία θα είναι η συντονίστρια του debade.

     θΕΜΑ DEBADE: ΦΥΤΟΦΑΡΜΑΚΑ.


    Σύνδεσμοι για τους πωλητές φυτοφαρμάκων:

      http://www.agronews.gr/ekmetaleuseis/elaiones-kai-abelones/arthro/78768/prostatepste-tis-elies-apo-astheneies-kai-vaktiria-/


http://www.ampeli.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%B9/%CE%B1%CF%83%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%83-%CE%B1%CE%BC%CF%80%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%85

http://www.moa.gov.cy/moa/da/da.nsf/All/775916D0C5079002C2257C310031869D/$file/92To%20imerologio%20tou%20esperidokalliergiti.pdf?OpenElement



     Σύνδεσμοι για τους μελισσοκόμους:
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=426383

http://www.tovima.gr/science/article/?aid=396122


http://www.kathimerini.gr/812761/article/epikairothta/perivallon/synagermos-gia-tis-dhlhthriaseis-melisswn-apo-fytofarmaka





       2)   Ώρα για ΔΡΑΣΗ!!!

Αφού έχετε συλλέξει όλες τις πληροφορίες για τη μέλισσα και έχετε ετοιμάσει το θεωρητικό μέρος της εκστρατείας, ήρθε η ώρα να αναλάβετε δράση φυσικά.

Ξεκινώντας, ας συζητήσουμε...
πώς αισθανόμαστε που η μέλισσα σήμερα κινδυνεύει;
Μέσα από τις παρουσιάσεις των ομάδων ποια προβλήματα παρουσιάστηκαν που αφορούν και απειλούν τη κοινωνία των μελισσών;

Τι θα μπορούσαμε να κάνουμε πρακτικά;
Μελετάμε όλοι μαζί κάποιες λύσεις που προτείνονται εδώ:
http://savethebees.gr/

Μπορούμε να  ενισχύσουμε τη βιοποικιλότητα και έτσι να βοηθήσουμε άμεσα τη μέλισσα !!!!
Πώς θα γίνει αυτό;

Φυτεύοντας σε μία περιοχή αγριολούλουδα και οποιοδήποτε άλλο κατάλληλο φυτό!




ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
     
     1)    Κάντε αναζήτηση σε καταστήματα που πουλάνε σπόρους.
     
     2)   Κάντε σύγκριση και διαλέξτε τους πιο κατάλληλους και οικονομικούς σπόρους.    
    
    3)   Κάντε αναζήτηση περιοχής -χώρου, όπου θα μπορέσετε να κάνετε πράξη αυτό που επιθυμούμε.
    
    4)   Επισκεφθείτε την περιοχή που επιλέξατε για να τον χωρίσετε ανάλογα με το τι θα φυτέψετε σε κάθε σημείο.
     
     5)   Φτιάξτε παρτέρια.
     
     6)   Είστε έτοιμοι να ξεκινήστε δουλειά!!!




3)  Ώρα για μουσική !!
Έχετε αναρωτηθεί πώς οι μέλισσες βρίσκουν πάντα τη κυψέλη τους; Επικοινωνούν με έναν μοναδικό και εντυπωσιακό τρόπο, με χορούς.
Αφού παρακολουθήσετε τα παρακάτω βίντεο και ντοκιμαντέρ και μελετήσετε τα είδη των χορών των μελισσών καλείστε να γίνεται συνθέτες μουσικής.
Πολλά τραγούδια έχουν ως θεματολογία την μέλισσα και το πέταγμά της αλλά
πολλοί διάσημοι συνθέτες έχουν εμπνευστεί από το θαυμαστό κόσμο της μέλισσας όπως ο Κόρσακοφ https://www.youtube.com/watch?v=LUxKVlkxYtM. Επιπλέον ένα ακόμη κομμάτι στο οποίο αποδίδεται το πέταγμα της μέλισσας με σαξόφωνο είναι αυτό: https://www.youtube.com/watch?v=hHOjFztiK60#t=28.


Τώρα ήρθε η  σειρά σας να δημιουργήσετε τη δική σας μελωδία για το χορό της μέλισσας με όργανα που οι ίδιοι θα δημιουργήσετε!!! Μπορείτε να εμπνευστείτε απο εδώ:




Ο χορός της μέλισσας:




























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου